domingo, febrero 20, 2011

LA MARE DE LES BATALLES


El company Jordi Hereu ha guanyat les primàries socialistes de Barcelona.Una experiència intensa en un moment delicat per les seves possibilitats per renovar com a alcalde.

Ningú dubta que Jordi ha sortit reforçat d'aquest procés i que la militància socialista de Barcelona ha estat sacsejada en gran part per un debat inesperat però útil.

Fa unes setmanes vaig escriure en aquest bloc sobre la importància de les primàries en un procés electoral. I, per això, crec que el lideratge que donen unes primàries consoliden les possibilitats de qualsevol candidat.

Algunes veus del PSC s'han llençat en els darrers dies a parlar de dimissions necessàries, de canvi de fesomies i de troços d'executiva que creuen que estan en disputa. M'agradaria que es reflexionés sobre si els candidats i/o les candidates a dirigir el partit han de passar o no un procés d'eleccions primàries i que, per tant, fos la voluntat democràtica de la militància la que pogués triar els nous/les nous responsables.

Crec que és un esforç inútil continuar apuntant amb el dit companys i companyes. No és útil. Fa mal. No construeix. Perjudica. Però que útil seria presentar programes i equips que, en una batalla profundament democràtica, urna a urna i vot a vot pogués obtenir la seva força política. Si es triés aquest camí, l'organització socialista sortiria molt reforçada i la democràcia partidària guanyaria.

Jordi Hereu és ara un candidat reforçat per un procés democràtic impecable. Per més que intentin els seus adversaris desacreditar l'etapa viscuda pel PSC de Barcelona, avui hi ha més color d'esperança que núvols negres en el futur del nostre cap i casal. La dreta ho té més difícil per arribar al govern de la ciutat i les forces progressistes han guanyat un plus de credibilitat als ulls ciutadans gens menyspreable. Ho hem d'aprofitar durant la mare de les batalles.

lunes, febrero 14, 2011

PRIORITATS FERROVIARIES AL PENEDÈS


En aquests dies, al Parlament, estem iniciant el treball de comissions. De fet demà compareixerà, per primera vegada, el nou conseller de política territorial i medi ambient que ara es diu de Territori i Sostenibilitat.


He centrat la feina d'aquests dies en les prioritats ferroviàries de la nostra comarca que, a saber, són de tres tipus : augment de serveis nocturns entre Vilafranca i Barcelona ( al menys un servei) i entre Vilafranca i Sant Vicenç de Calders ( al menys un servei, també) ; estudi de la capacitat del corredor ferroviari de la R4 entre la comarca i Barcelona per tal de que s'analitzi ( i es concreti) la possibilitat de posar en funcionament serveis semidirectes que augmentin la velocitat comercial, millorant la comunicació global de la comarca; i, en tercer lloc, treballar de valent per tal de que es pugui dotar, quan més aviat millor, al Penedès, d'una estació de trens regionals que dóni servei al sistema de l'alta velocitat catalana i de futur ( perquè no ?) als trens d'alta velocitat del trajecte Barcelona-Madrid o Madrid-frontera francesa, tal com preveu el Pla de Transports de Viatgers de Catalunya 2008-2012.


Aquests són tres dels reptes ferroviaris bàsics que poden permetre afrontar el futur econòmic i demogràfic de la comarca, i en especial de Vilafranca, amb més garanties. El govern de les esquerres va posar les eines bàsiques per al desenvolupament de les apostes ferroviàries per a Catalunya ( i pel Penedès, també). Ara defensarem, des de l'oposició el compliment d'aquestes opcions estratègiques, que són molt majoritaris a la Vila i al Penedès.


El debat es produirà a finals de març o principis d'abril. Ja us faré saber els resultats del debat.