miércoles, diciembre 10, 2008

PARLANT AL CONGRÉS DELS DIPUTATS


Ahir vaig intervenir per primera vegada al Congrés de Diputats, en defensa de la proposició de llei de creació del Fons d'homogeneïtzació i rescat selectiu de peatges, que havia aprovat el Parlament de Catalunya, un tema que ve de l'any 2004. Ho vaig fer acompanyat del Josep Rull de CIU i del Sergi de los Rios d'ERC.

Va ser una magnífica experiència, que no oblidaré fàcilment. Vaig sentir una emoció nerviosa de pujar a l'atril i poder dirigir-me a la Cambra. Vaig compartir, també, bons moments amb els dos companys comissionats. En Josep Rull, nerviós i entusiasta i en Sergi, emocionat i conscient de fer una bona feina. Espero tornar-hi.

Us penjo aquí la foto que m'han fet arribar i que m'il.lusiona enganxar al blog i la nota de premsa que vaig redactar a la 1 de la matinada per als mitjans de comunicació de l'Alt Penedès.

NOTA DE PREMSA

El dimarts 9 de desembre, a les 4 de la tarda, el diputat penedesenc Roberto Labandera va intervenir en la sessió plenària del Congrés de Diputats, en representació del Parlament de Catalunya, per defensar la proposició de llei que demana la creació d’un Fons per l’Homogeneïtzació, el rescat selectiu i la subvenció de peatges. Ho va fer acompanyat de dos diputats més ( Sergi de los Rios d’ERC i Josep Rull de CIU).

L’any 2004, el Parlament de Catalunya va aprovar per segona vegada en els darrers 8 anys una proposició de llei per tal de crear el citat fons. L’any 2002 ja es va votar amb una àmplia majoria al Parlament una proposició similar que, en arribar al Congrés, va ser rebutjada per la majoria absoluta del PP. En aquesta ocasió, la proposició ha obtingut la unanimitat del Congrés per tal que sigui admesa a tràmit i debatuda posteriorment en comissió a la cambra estatal.

La proposició planteja la creació d’un Fons que es nodriria de les aportacions de l’estat, de les CCAA i de les mateixes concessionàries i que persegueix reduïr l’impacte econòmic dels peatges sobre els usuaris habituals del sistema d’autopistes, ja sigui establint criteris homogenis en relació al seu cost, rescatant ( és a dir eliminant) de forma selectiva aquells que més influeixen sobre el volum de desplaçaments que genera la mobilitat obligada sobre tot en les àrees metropolitanes o possibilitant l’ampliació del règim de bonificacions en aquells cassos que sigui més necessari. La proposició planteja la creació d’un fons estatal i d’un fons a cada comunitat autònoma que ho requereixi. Cal destacar que l’admissió a tràmit pressuposa que aquesta sigui debatuda en comissió i en ponència com la resta de proposicions i projectes legislatius que arriben al Congrés.

Labandera valora que “ és un pas important el que es pot donar en el model de gestió sostenible de la mobilitat a Catalunya, de forma especial pel que fa al sistema d’autopistes si, un cop admesa a tràmit aquesta proposició, s’acaba aprovant la creació del Fons. Podríem comptar- afegeix - amb un recurs específic per a fer front a la gestió del sistema i evitar que el seu cost reverteixi com a penalització econòmica en les butxaques dels ciutadans que estan obligats a desplaçar-se. El territori del Penedès i del Garraf pot obtenir importants ajudes, ja sigui per millorar la homogeneïtzació dels peatges de Martorell i el dels túnels del Garraf, com per ampliar el ventall de les bonificacions actuals ”

No hay comentarios: