lunes, mayo 24, 2010

LA MILLORA DE LA MOBILITAT AL PENEDES


El treball que s'ha dut a terme en matèria de mobilitat a la nostra comarca en aquesta legislatura ha estat presentat públicament. Es va fer el passat dilluns 17 de maig, a Canyelles, amb l'assistència de Manel Nadal, secretari per a la mobilitat del Govern de Catalunya.

Les línies de treball han estat tres : ampliar l'oferta de transport públic, dotar el territori d'un eix viari estructurador de la comunicació amb l'interior de Catalunya i fer una aposta decidia pel tren com a eina de comunicació futura.

En matèria de transport públic podem destacar l'augment de serveis d'autobusos a Barcelona i l'impuls de l'eix de comunicació Vilafranca-Canyelles-Vilanova a partir de doblar l'actual nombre de serveis ( de 9 a 18 serveis diaris). La creació de Rodalies de Catalunya ha permés que, per fi, l'Alt Penedès compti amb un servei de trens en direcció Barcelona cada 30' els dissabtes, diumenges i festius. Aquesta és la realitat actual.

Per tal de millorar la relació entre les comarques pendesenques amb la Catalunya Central les obres de la C-15 vindran a dotar d'una autovia de quatre carrils que comunicarà Vilafranca i Vilanova i La Geltrú, intercomunicant la C-32, l'Ap7 i l'A7 amb l'A-2 i l'eix transversal. Les obres estan en marxa i al 2012 es podrà comunicar directament Vilanova i La Geltrú, Vilafranca del Penedès, Igualada i Manresa en poc menys d'una hora.

L'aposta pel tren la representa l'impuls a la Línia Orbital Ferroviària. Aquesta línia, que tindrà el seu inici a Sitges i Vilanova i La Geltrú, dotarà ( per primera vegada) de serveis ferroviaris a Sant Pere de Ribes i Canyelles i les connectarà amb l'actual traçat de la R2 de Vilafranca a Martorell. Des d'allà, i en un nou traçat, el traçat ferroviari ens comunicarà amb Terrassa, Sabadell, Granollers i Mataró. Aquesta extraordinària aposta ferroviària ens permetrà consolidar un arc metropolità de comunicacions que junt amb la finalització de els obres del 4rt Cinturó li donarà eficàcia de comunicacions i major optimització econòmica i de serveis al corredor transversal que formen les comarques de la segona corona metropolitana. És la gran obra del futur que ha de passar del projecte a la realitat en les properes dues dècades.

Ha estat un bon treball, fins avui. Ara ens toca continuar millorant l'oferta de transports ( en especial amb Tarragona), acabar les obres de l'Eix Diagonal i fer les primeres inversions del tren orbital. Més trens i més autobusos, per anar reduint l'ús del cotxe privat.

No hay comentarios: